1/12/11

0 Ένα ψέμα που έχω πει


Σχεδόν όλα τα παιδιά, ξέρουν μόνο την μία σημασία του ψέματος. Την εξαπάτηση, το εκούσιο ψέμα. Όμως το ψέμα το συναντάμε σε τρεις μορφές στην ζωή μας.
Μπορεί κάποιος χωρίς να το καταλάβει, απλά πάνω σε μια συζήτηση, σε μια έκθεση να πει ένα ψέμα. Για παράδειγμα, είχα ...
γράψει κάποτε σε μια εργασία  << …τα δέντρα που φοράνε πάντα την πράσινη μπέρτα τους…>> και στο τέλος την παρέδωσα στον δάσκαλό μου.  Μετά από λίγο όμως συνειδητοποίησα ότι είχα γράψει ένα «ψέμα». Τα δέντρα δεν έχουν πάντα πράσινο φύλλωμα, μπορεί να έχουν και καφετί αλλά μπορεί να είναι και γυμνά!
  Μπορεί να πούμε ένα <<ψέμα>> για να μην στεναχωρήσουμε κάποιον.  Ένα αθώο ψέμα, για το οποίο δεν θα μπορούσε να μας μαλώσει κανένας. Ίσα ίσα, θα έπρεπε να μας επιβραβεύσει. Για παράδειγμα, μια φορά είχε έρθει ο φίλος μου ο Νίκος και με ρώτησε αν έχει στραβά δόντια γιατί κάποιος τον κορόιδεψε. Εγώ του απάντησα ότι τα δόντια του ήταν ολόισια ενώ ισχύει το ακριβώς αντίθετο!
  Επίσης υπάρχει και το εκούσιο ψέμα που είναι αδικαιολόγητο. Αυτό το λέμε για να δείξουμε ότι ξέρουμε πολλά πράγματα ή για να δικαιολογήσουμε τον εαυτό μας για κάτι κακό που κάναμε. Π.χ. μια φορά ένα παιδί μου είχε κλέψει τα γάντια  και τον ρώτησα αν ήξερε τίποτα γι’ αυτά και είπε:                                             
-Αλήθεια; Εγώ δεν τα έχω δει πουθενά, ενώ αυτός τα είχε πάρει. Το πώς το ανακάλυψα; Αυτό, θα ήθελα να το κρατήσω για τον εαυτό μου.
  Φαντάζομαι ότι σας έδωσα να καταλάβετε λίγα πράγματα για το ψέμα. Επίσης θα ήθελα να τονίσω ότι όταν λέμε «κακά» ψέματα δεν κοροϊδεύουμε κανέναν άλλο παρά μόνο τον εαυτό μας. Όταν λέμε «κακά» ψέματα δεν θα έχουμε παρέες, και πιστέψτε με, η μοναξιά είναι  πολύ άσχημη. 

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Θα δημοσιεύονται όλα ανεξαιρέτως τα σχόλια εκτός από αυτά με ανάρμοστο περιεχόμενο τα οποία και θα διαγράφονται αμέσως.

Αρχειo αναρτησεων του site