11/3/11

0 Τετραγωνική ρίζα (Παραμύθι με Μαθηματικά)

Το παρακάτω παραμύθι μου δημοσιεύτηκε στο τεύχος 28 (Απρ-Μαι-Ιουν 2011) του περιοδικού ο μικρός Ευκλείδης.


Κάποτε, ένας πολύ διάσημος μαθηματικός, ο κ. Άπειρο, που ήταν καθηγητής στο πασίγνωστο πανεπιστήμιο του MIT, στον τομέα των μαθηματικών και είχε άπειρες γνώσεις, ταξίδεψε σε ένα απομονωμένο από ...
τον κόσμο χωριό, το Αριθμοχωριό.
Στο χωριό αυτό, κατοικούν μόνο Πόντιοι (τυχαία είμαι και εγώ) που έχουν ελάχιστο μυαλό! Το χωριό ονομάστηκε έτσι απλά, γιατί οι μαθητές του σχολείου διδάσκονται μόνο μαθηματικά. Φέτος όμως έχουν ένα δάσκαλο ο οποίος θέλει να τα κοροϊδέψει. Σήμερα το μάθημά τους αφορά την τετραγωνική ρίζα:
-Παιδιά μου, είπε ο δάσκαλος, το σημερινό μας μάθημα είναι πολύ απλό αλλά και διασκεδαστικό. Αφορά την τετραγωνική ρίζα.
-Θα τρώμε τις ρίζες των φυτών κύριε; ρώτησαν τα παιδιά με μια φωνή.
-Κάτι παρόμοιο παιδιά μου, απάντησε ο δάσκαλος. Τώρα σιγά-σιγά θα βγούμε στον κήπο και θα σας εξηγήσω τι πρέπει να κάνετε.
-Δε θα χρησιμοποιήσουμε τα βιβλία, ρώτησε ο Νίκος, ο πιο έξυπνος μαθητής.
-Όχι καλέ μου Νίκο, είπε ο δάσκαλος.
-Γιουπιιιιιι!
-Παιδιά μου, θα πάμε τώρα στον κήπο και θα σας εξηγήσω τη πρέπει να κάνετε.
- Εντάξει αγαπητέ μας δάσκαλε, είπαν τα παιδιά πολύ χαρούμενα!
Μόλις βγήκαν στον τεράστιο κήπο του σχολείου τα παιδιά, ο δάσκαλος τους είπε:
-Για να υπολογίσετε την τετραγωνική ρίζα πρέπει να μετρήσετε τον αριθμό των φύλλων του φυτού. Έπειτα πρέπει να σκάψετε έως τη ρίζα του. Μετά πρέπει να μετρήσετε τον αριθμό των παρακλαδιών που βρίσκονται στη ρίζα του φυτού. Έτσι το πλήθος τους , θα είναι η τετραγωνική ρίζα του αριθμού των φύλλων. Καταλάβετε παιδιά μου;
- Ναι, απάντησαν όλοι οι μαθητές
-Αφού το καταλάβατε παιδιά, αρχίστε τη δουλειά και σημειώστε στο τετράδιο σας τα αποτελέσματα που βρήκατε. Εγώ θα πάω σ’ ένα άλλο σχολείο για να διδάξω σε κάποια άλλα παιδιά. Καλή επιτυχία!
- Ευχαριστούμε πολύ αγαπητέ μας δάσκαλε.
Έτσι τα παιδιά άρχισαν την εργασία τους. Εκείνη όμως τη στιγμή, έφτασε στο χωριό ο κ. Άπειρο και είδε τα παιδιά να σκάβουν τον κήπο.
-Τι κάνετε εδώ παιδιά; ρώτησε ο κ. Άπειρο.
-Προσπαθούμε, είπαν, να υπολογίσουμε την τετραγωνική ρίζα.
-Παιδιά, την ρίζα δε την βρίσκουμε με αυτό τον τρόπο. Η τετραγωνική ρίζα είναι η αντίθετη πράξη της δύναμης, π.x η τετραγωνική ρίζα του 81 είναι το 9, γιατί 9 φορές το 9 ίσο με 81.
- Ευχαριστούμε πολύ κύριε, είπε ο Νίκος.
- Πρέπει όμως να κάνουμε κάτι για να εκδικηθούμε τον κακό μας δάσκαλο που πιστεύω επίτηδες μας δίδαξε λάθος την τετραγωνική ρίζα, είπε ένας μαθητής, ο Χαραλάμπης.
- Ακούστε τι σκέφτηκα, είπε ο Νίκος. Θα διαλέξουμε ένα φυτό, στο οποίο θα κόψουμε μερικά φύλλα και θα αφήσουμε μόνο 4. Μετά θα κόψουμε τα παρακλάδια των ριζών και θα αφήσουμε μόνο 2 και θα το ξαναφυτέψουμε. Έτσι θα βγει ότι η ρίζα του 4 είναι το 2, το οποίο και ισχύει. Θα πούμε στον δάσκαλο το αποτέλεσμα που βρήκαμε και εκείνος σίγουρα δε θα το πιστέψει. Εμείς θα του προτείνουμε να στοιχηματίσει ότι θα του δώσουμε 10 σφαλιάρες αν χάσει το στοίχημα. Αλλιώς αν νικήσει θα μας δώσει αυτός από 10 σφαλιάρες στον καθένα. Και αφού νικήσουμε το στοίχημα θα περιποιηθούμε τον δάσκαλο μας με τον καλύτερο τρόπο, είπε ο μαθητής τρίβοντας τα χέρια του και στο πρόσωπό του σχηματίστηκε μια πολύ πονηρή έκφραση.
Όλοι απάντησαν θετικά.
Την επόμενη μέρα τα παιδιά ανακοίνωσαν τα αποτελέσματα που βρήκαν στον δάσκαλο τους. Όταν ο άτυχος αυτός κύριος (που σπούδασε στην παιδαγωγική σχολή για να του τη φέρουν κάποιοι μαθητές και το τονίζω Πόντιοι) άκουσε ότι βρήκαν με τη μέθοδο του φυτού ότι η τετραγωνική ρίζα του 4 είναι ίση με 2 είπε χαμογελώντας ειρωνικά:
- Δεν είναι δυνατό να το βρήκατε έτσι παιδιά μου.
- Και όμως είναι, είπε ο Νίκος, η απόδειξη βρίσκεται στον κήπο σε μια κόκκινη και μικρή τριανταφυλλιά. Αλλά πρώτα θα βάλουμε ένα στοίχημα!
-Τι στοίχημα; ρώτησε ο δάσκαλος
- 10 σφαλιάρες, είπαν όλοι με μια φωνή.
Ο δάσκαλος συμφώνησε και βγήκαν όλα τα παιδιά στον κήπο με οδηγό τους το θύμα που θα εισπράξει τις σφαλιάρες δηλαδή τον δάσκαλο. Ο δάσκαλος μόλις είδε το φυτό είπε:
- Αδύνατον, δεν μπορεί να γίνει αυτό.
Και τότε όλοι όρμησαν πάνω στον δάσκαλο με σκοπό να τον κάνουν να πονέσει τόσο πολύ όσο ποτέ άλλοτε. Έτσι ο δάσκαλος άλλαξε επάγγελμα και έγινε καρπαζοεισπράκτορας!

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Θα δημοσιεύονται όλα ανεξαιρέτως τα σχόλια εκτός από αυτά με ανάρμοστο περιεχόμενο τα οποία και θα διαγράφονται αμέσως.

Αρχειo αναρτησεων του site